A week in the life of

 


Ahhh. Ok. Recap:

I torsdags vaknade jag klockan 8.15 sharp. Jag sprang ner och mamma stod och packade alla Bessies saker. Jag blev lite deppad och gick till vardagsrummet, slängde mig på soffan och slog på E!. Pessäähh kom och hoppade upp bredvid mig, sedan la hon sig ner med sitt huvud på mitt huvud. FYI så hatar hon att ligga så, än mindre att sova så - men ändå somnade hon i den ställningen. Det blev ganska varmt i nacken, men jag var glad ändå för jag visste att det där var ett av de sista ögonblicken vi skulle ha tillsammans.
Jag följde med och lämnade min lilla bebis hos uppfödaren, det tog typ 40 minuter att åka dit för det är i Västerhaninge eller nåt. Jag tog överdrivet mycket bilder på henne, och de lär dyka upp här i sitt överflöd i en inte alltför avlägsen framtid.
Sedan släpade jag med Anders och Alex till Kista, fast lite emot min egen vilja faktiskt. I ungefär två timmar letade vi efter kläder till Anders, sen var de två tvungna att dra till stan för de skulle se The Grudge. De visste inte hur man gjorde så jag fick åka med dem och visa vilken linje de skulle åka på för att kunna gå av i Hötorget. För att komma till Hötorget, som är "ganska" nära FS Sergel, måste man byta från blå linjen till den gröna. Jag sa "Vi går av i centralen och byter där". Sagt och gjort, men sen ville de dårarna inte åka mer tunnelbana så de gick från T-Centralen till Sergel. Då gav jag upp allt hopp om dem och åkte tillbaka till Kista. På tuben tillbaka sms:ade jag en massa med Olivia, min Strokes-själfrände numero uno.
Tjiho, jag köpte så galet mycket i veckan! Ska försöka sammanställa en liten lista (ingen speciell ordning ^^):
1. Marinblå 60-talsinspirerad klänning med stora knappar och skärp i midjan, Indiska
2. Guldskärp (att ha till klänningen ist. för det tråkiga blå som följde med), H&M
3. Mossgrön topp med stor, svart rosett i midjan och små knappar i ryggen, Vero Moda
4. Vagabondskor som var värsta kapet för 600 spänn, plus att man fick ett snyggt halsband till, Nilson
5. Långt mässingshalsband med hjärtehänge (I have a thing for hjärtan), själva hänget är några runda pärlor i samma material som resten av halsbandet, Wedins
6. Guldfärgad mössa, H&M
7. Vit kepsmössa, Wedins
8. Grå stickade leggings, Gina Tricot
9. Mörkblå kort jacka i manchester, H&M
Det var säkert en massa mer men jag kommer inte ihåg allt. :)
Det var ju iofs en liten sak till......
Vad kan det ha varit? Jag borde verkligen komma ihåg.
Hmm.....
Kan det ha varit att jag gick och köpte en ny mobil?
Hahaha.
Och inte vilken mobil som helst heller,
nopesinope, jag köpte en Motorola Razr som jag gått och spanat på ganska länge nu, fast ännu bättre för
jaa, jag köpte Dolce&Gabbana Razrn.
 

I lördags var det skräckkväll hos Johannis, vi såg Silent Hill... som var, meh, ungefär. 'Nuff said.
Annars var det skoj skoj skoj, synd bara att Maddovato inte kunde komma.

Idag skulle jag till skolan, jag gick villigt upp 5.45 (eftersom min söta mobil väckte mig ^^). Jag hade tom tid att städa lite i köket, innan jag sa hejdå till pappa och gick till bussen.
Bussen var det ja. Vilken buss? Jag kom till hållplatsen 7.12, jag var lite sen faktiskt, den senaste bussen jag kan ta för att komma i tid är den som går 7.16.
Den kom dock inte. Jag stod där i en evighet, och sedan kanske drygt 30 kom en 541 eller 518 - men den var helt fullproppad. Jag såg Fridis på den, men vi var kanske tjugo pers som ville komma med och den tog bara runt tolv. Så jag var kvar, tänkte jag kunde ta nästa. Men det kom ingen nästa, bara tre 119. När klockan var 7.45 bestämde jag mig för att jag hade så fruktansvärt ont i mitt skavsår (nya skor, hupphupp) att jag kunde stanna hemma. Pappa gick precis när jag kom, och han fick vänta en halvtimme innan hans buss kom, och han åker ändå till Kista, dvs andra hållet.
Så bussarna var bajs idag.

Nu ska jag gå och fixa med lite bilder, hörs.


Kommentarer
Postat av: Estelle

Så snygg mobil!

2006-11-06 @ 16:54:34
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Johanni

stanna du hemma då? haha, har du aldrig hört uttrycket bättre sent än aldrig? :P:P:P
o din mobil va fett mkt snyggare i verkligheten!

2006-11-06 @ 18:49:33
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: Johanni

än va ja trodde först asså

2006-11-06 @ 18:50:08
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: m

Mobilen är ganska kass min gick isönder efter tre veckor bara så du vet..lite segt när man har betalat över 6 tusen för den..men jävligt snygg :D

2006-11-06 @ 19:48:02
Postat av: Sheena

Estelle: jaa, köpte den nästan enbart för utseendet :P Den är vääldigt snygg. Jag är kär.
Johanni: haha joo, men mitt skavsår är ganska nasty. Egentligen var det en vattenblåsa, som jag rev loss skinnet från. Och på nåt sätt fick jag salt i såret, så det sved så in i. Och SEN, när jag gick till bussen och stod och väntade och allt, gick det på något vis upp ännu mer så att nagelbandet sprack.
Hahaha, jag veet att du ville veta.
Det gör ont som satan iaf.
m: ojnej, det låter inte bra. :( men försäkring= en bra investering ;) så jag kan iaf få en ny snyggomobil om denna går sönder. tack för the heads up though. :)

2006-11-06 @ 20:56:19
URL: http://youonlyliveonce.blogg.se
Postat av: Johanna

christina, jag kommer för alltid titta snett på dig och din sjukt FULA MOBIL!!!!! såvida du inte ger dne till mig nu!

2006-11-06 @ 21:51:36
URL: http://www.johannasplace.blogg.se
Postat av: Sophie

haha, jag har också två vattenblåsor på mina hälar nu ^^

2006-11-07 @ 13:47:50
Postat av: quit paxil

Cool site. Thank you:-)

Postat av: quit paxil

Cool site. Thank you:-)

Postat av: quit paxil

Cool site. Thank you:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0