Finfrämmande på IB

Idag hade Sophie och Frida studiedag, så de kom och hälsade på mig i Chärholmen. Jag behövde sova lite, så jag hoppade över morgon-P.E. och så åkte vi el tunnelo bano och ze tvärbana tillsammans. Det tog säkert 50 minuter, och under resans gång hann vi alla tre bli un poco nervioso. Vi började fundera på vad vi skulle göra om de inte fick hälsa på mig.
Men allt löste sig, väl framme letade vi upp Natasha, alltid lite nervöst, och frågade om de kunde vara med på hennes lektion.
"Can I torture them? May I hurt them?" frågade hon, jag svarade ja på allt och då var det okej.
Vi hade alltså engelska i två timmar, och Sophie och Frida var ganska skrämda av Natasha. Haha, hon kan vara rätt skrämmande faktiskt. Men hon är världens roligaste. :)

Idag lyssnar jag på Carbon Carousel, ett bra band och ett underbart tips såhär en onsdagsnatt. Eller vilken natt som helst, faktiskt. Det behöver inte ens vara natt. Huvudsaken är att du lyssnar på dem.

Eftersom det här med blogging inte är min starka sida (än :)) tänkte jag ge er lite listor. Idag tänkte jag det skulle vara min topp tio över sajter jag inte kan leva utan, helt otänkbart helt enkelt.
    10. The Free Dictionary   
Usch, jag vet att det är urbota töntigt. Bara grejen att jag precis, helt allvarlig, använde mig av ordet "urbota" bevisar bara töntheten ytterligare. MEN den här sidan är mitt liv, om den inte fanns skulle mina engelskauppsatser vara oförståeliga. Man behöver inte kunna grundformen på ett ord för att söka på det, man kan skriva "ran" så kommer det upp en hel sida info om det, inte bara vad det heter i infinitiv och hur man använder det utan även dess historia, och idiomer om det finns. Man behöver inte ens veta hela ordet, man kan söka på delar av det också, och ändå hitta. Och skulle man ha jättetråkigt så har de ju en hel del roliga övningar för den ordälskande, tex hänga gubbe och para ihop ord.
     9. PalmerCash
Palmer Cash
Jag bara valde en tee store på random (min Swenglish är ju föör mysig ibland), även om jag inte köper från dem ofta så kan man få inspo till egna tees när man stirrar sig igenom dessa sidor. En halvtimme kan gå som ett klick när man går igenom dem, det är nästan skrämmande. Den här sidan har den effekten på en för att deras tröjbeskrivningar, vilka annars på andra sidor brukar vara ganska tråkiga, är som små kåserier. Exempel: "Now Billy Remember Only Retards Wear Their Collars Up. Ohh Boy too funny. Yes, if you don't find it funny then somethin' is wrong with you. Or maybe you're the person I'm making fun of standing in front of me in the beer line at the football game last weekend." :D
     8. The Fashion Spot
Okej, det är en "Invites-only"-community nuförtiden, ett jäkla stort minus, men man kan läsa message boarden i alla fall och där får man reda på en himla massa nyheter, knep, hemligheter och även liten skvaller inom modevärlden.
    7. Popsugar
En kändisblogg, åååh vad jag älskar kändisbloggar. Näästan lika träffsäker och rolig som pitnb, men inte riktigt lika snabb med uppdateringar och nyheter.
    6. Pink Is The New Blog
Pink Is The New Blog
Jaa, jag vet att jag tjatar, men Trent är min gud och alldeles fullkomligt underbart klockren. Han har kört den här bloggen sen 2004, och förra året började en massa kändisar supporta honom och tipsa om hans blogg, vilket ledde till ofantliga framgångar. Sedan dess har han framträtt i massor med media, och han har meetat&greetat med alla hans favoritkändisar. Trent är ofta en av de första med kändisskvaller och modetrender, vilket uppskattas oerhört här borta i mitt hörn av Sverige när det för en doft av LA med sig.
     5. A Socialite's Life
Jag gillar den här fashiontainmentbloggen mer än pitnb just nu bara för att den är mer nertonad, och briljant i sin low key-stil. Den är lite rå men ändå slipad, och det är just det jag gillar med den.
    4. Nice Hair
Ååh, det här är en fullkomligt vrickat serie som bl.a. handlar om Neil Gaiman (har bl.a. skrivit "Coraline") och Robert Smith (The Cure). Läser man en seriestripp så vet man om man gillar den eller inte - fortsätter man läsa varenda en - som jag, så vet man att man har funnit ännu en wunterful besatthet.
    3. Luke Chueh

En konstnär som förtjänar uppmärksamhet. Jag älskar "Reach" och "Soundbite".
    2. Overheard In New York
Som tjuvlyssnat, fast original och roligt.
    1. MySpace
MySpace
Jag tror inte någon kan ha missat det, men vill man hitta underbar, underground-ish musik så finns den antagligen på MySpace. Det finns oerhört många underbara, relativt okända indieband att hitta här. Fanns inte MySpace skulle jag kort och gott gå under.

Mer listor kommer, så stå ut med mig. :)

Kommentarer
Postat av: ems

mmmhmmm å vem hade myspace först då?? ;)

2006-10-22 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0