Friskisar & Svettisar™

 
Jag kommer precis hem från mitt första krävande Friskis&Svettis-pass, som jag gick på med Sophie. Det var hon som övertalade mig att börja gå, och även fast jag säkert kommer ha en hejdundrande träningsvärk imorgon så är jag glad att hon gjorde det. Eftersom mina matvanor är lite speciella så var träningen ännu jobbigare för mig än vad den skulle ha varit, men det gick ganska bra ändå. Okej, ibland gjorde jag helt fel och många gånger var jag completely lost. Men det blir nog bättre med tiden, man lär sig så småningom.
Vi ska gå varje tisdag och torsdag, det kommer vara så kul!
Jag hoppas den här träningen är effektiv, för jag måste verkligen bli sundare nu, eller först och främst sund överhuvudtaget. Om man lägger ihop all min träning så tränar jag i genomsnitt 7 timmar i veckan, 8½ om man räknar skolgympan (vilket jag inte gör). Jag är så glad för jag har bara använt träning som en bestraffning förr, jag kunde lätt träna femton timmar i veckan och må piss ändå. Nu tycker jag att jag har funnit roliga övningar och saker jag gillar att göra, så det kommer gå mycket mycket bättre även om jag inte tränar lika hårt, ofta och mycket. Förresten så är min kondition i botten, pga hur mina matvanor tedde sig förr i tiden.
Men nu är det alltså nya, friska och svettiga tag! Och en av de bra sakerna är att det är så billigt. Och att instruktören ser lite, lite fjollig ut så man bara vill skratta ibland.

Fin, vältränad kropp here I come.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen hej christina! trevligt att se dig här! :)

2006-10-06 @ 07:39:41
URL: http://www.johannasplace.blogg.se
Postat av: Johanni

wanna be träningsbuddie with me?

2006-10-06 @ 18:00:53
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: Sophie

yeey, va bra att du tyckte de var kul!! :D

2006-10-07 @ 13:34:15
Postat av: Sheena

Ja! :D Jag har världens träningsvärk, men det är bra, jag gillar att känna att jag ansträngt mig. xD

2006-10-07 @ 15:26:32
URL: http://youonlyliveonce.blogg.se
Postat av: ems

haha jaa din tränare kommer väl se ut som han den där mannen i alla träningsvideor. han har typ rött krulligt hår å e as liten å har pyttesmå röda shorts. å så säger han typ "come on ladies!" hela tiden haha :p
sån vill ja ha!

2006-10-22 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0