Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery


1. Vintagepyjamas från Marks & Spencer, pris ??
2. Oversize I love London-tshirt (£10) + svarta tights från Primark (£1)
3. Stor tshirt i strl S (från herravdelningen, £4), gula tights (£1), blommig väska (£6), allt från Primarks (vaad, det är billigt)

1. Concealer för £1 (!) och ansiktskrämer för 50p (!!) på Marks & Spencer, Ben&Jerry's chocolate fudge brownie lip balm som luktar gudomligt (från Ben & Jerry's-butiken, logiskt nog, £3.50), "Before the kiss"-breath mints från Sigmund Freud-museet (typ £6... men de var så gulliga).
2. Grönt äppelhalsband, Accessorize (£5), kyssande par, Primark (£2.50 tror jag), röd blingad jordgubbe (är en present till Ems och det kanske inte syns men den är lite trasig :(), gul päronklocka, Primark igen (£3 kan det ha varit), och mitt kära ekollon, (£5), Dorothy Perkins.
3. Man fick söta Johnny loves Rosie-armband med augustinumret av Marie Claire... tja, jag diggar dem i alla fall!

1. Liten fickspegel (den som ser ut som en stor badge), från Natural History Museum, tror jag det var... (ca £6), kyssande par, örhängen, Primark (£2.50), liten blå skarabé, British Museum (£1)
2. Blå plånbok, Primark (vilket jädra tjat... men for your information mister så spenderades nästan en tredjedel av min resekassa därinne, vilket kanske förklarar en aning. £4), "I love my [mummy]"-badge, British Museum (runt £1.50), V&A-pin, Victoria & Albert (fashion) museum, £1, Apple shower gel från, surprise surprise, Primark (£1), röd penna, Tower Bridge (gissar på £1.50) + min lilla blå skarabé, + mitt älskade Oyster-kort (jag är så glad att vi kommer få samma betalsystem i Stockholms tunnelbanor som London underground redan har, dvs när man bara lägger sitt kort på en kortläsare utan att man ens behöver ta upp det ur plånboken. Me likey very mucho) + några överblivna pennies.
3. Söta vykort som jag samlade på mig lite varstans, just de två tror jag kostade 60p each och var från Books, etc. Planerar att göra någonting kreativt med alla kort jag införskaffat under åren, vet bara inte vad ännu.

1.(nerifrån och upp:) Harry Potter 7. Jag var så nördig uppspelt att jag stod i kö i 1½ timme på releasenatten på vårt lokala Books, etc, med mitt förhandsbokningskvitto i handen, för att sedan sträckläsa The Deathly Hallows medan vi turistade i London (£12 tror jag, fast man fick en goodie-bag också, hahah :P), (blå boken:) Slaughterhouse 5, Kurt Vonnegut (£6 på HMV), de övriga böckerna var alltså i den något tråkiga goodybagen från Harry 7.
Skivor: Bloc Party: Silent Alarm, Paolo Nutini: These Streets, Arctic Monkeys: Favourite Worst Nightmare, The Thrills: So Much for the City, Art Brut: It's a Little Bit Complicated, Bright Eyes: I'm Wide Awake, It's Morning, The Thrills: Let's Bottle Bohemia, Babyshambles: The Blinding EP (allt detta kostade runt £60... hua. Men det var det värt).
2. "How to be British", en väldigt skojig "bok" som mer är en samling vykort. Cards Galore, £5.95.
3. Vi i vår familj have a thing för muggar. Seriöst. Dessa är inte ens alla vi köpte när vi var i London, och vi var bara där i 11 dagar. Jeebus. I alla fall, den första är min, min kära Starbucks-mugg med somrig design, tror den kostade £6-7. Sedan är "orignal"-Starbucksmuggen min brors, runt £5 tror jag. Pappa köpte Freud-muggen (det står "Freudian Sips" på den, och pappa tyckte den var ever så clever... har för mig att den var dyr. Kanske £10-12, från Freud-museet då.) + alla tepåsar jag snodde från vårt hotellrum när vi skulle iväg till flygplatsen och jag insåg att vi inte köpt en enda förpackning te i England. Hallå, hur lyckas man med det om jag får fråga?

1. Söt nyckelhållare i form av en oversize-diamantring, £6, Victoria & Albert museum, CD-fodral med Converse-skor på, £3 från Books, etc.
2. Gulligt (och spaciöst) smyckeskrin, £7, Marks & Spencer
3. Gigantisk svart-vit-blommig väska, £6, Primark <3

Jag inser att jag handlade på tok för lite kläder... men vi handlade nästan ingenting i början, det var mest de sista dagarna. Fy skäms på mig som inte ens tittade på skor! Jag som brukar vara så besatt. Men jag är ändå rätt nöjd med hur mycket jag lyckades släpa med mig hem (japp, jag fick låna plats i pappas väska, Anders väska, plus i bådas handbagage, och min egen väska och handbagage var ändå fyllda till bristningsgränsen... tjihoo! (:). Det är skillnad emot förra året i Grekland, då nästan det enda jag fick med mig var en ful Chanel-ripoff för dyra pengar. Aldrig mer, säger jag.
Det var allt för mig den här gången!

105607-392

Kommentarer
Postat av: Johanni

snygga grejer tjejen!
men var sjutton höll du hus igår??? skulle inte vi gått på bio? :( :P

2007-08-14 @ 12:16:39
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: Linnea

asnice grejer! gillade halsbanden och den grå tishan apmycket! Jag vet..primark är kärlek <3

2007-08-14 @ 12:21:04
URL: http://artbox.blogg.se/
Postat av: Nina

haha, ja gillade tvåan..

2007-08-14 @ 19:33:27
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: manda

åh, jag älskar london. och primark!!!

2007-08-14 @ 22:04:56
URL: http://juicebox.webblogg.se
Postat av: Linnea

Jag har också varit i London och shoppat. Urbra shopping. Och fina saker hade köpt :)

2007-08-20 @ 16:38:40
URL: http://linnealinnea.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0