While my guitar gently weeps

Eller det kanske mer är grannarna som bölar. Och inte så gently heller, när de stackarna hör min gura skräna.
Hade i alla fall en sådan där jobbig segdag framför mig imorse så jag bestämde mig för att lära mig spela gitarr. Alltså, det är något jag tagit initiativet till många gånger förut, och det blir liksom inte riktigt av för mitt tålamod försvinner långt innan jag hunnit lära mig någonting. Men idag då. Då satt jag faktiskt i flera timmar, och märkte att jag lärde mig ackord sjukt fort (lärde mig runt 10 st idag) men glömmer de säkert till imorgon. I alla fall. Det gjorde ju att jag kunde lära mig en hel del låtar. Eller, ja. Blev mest inledningen på låtar eftersom det bara är de första sidorna som finns gratis på nätet. MEN nu kan jag introt till Wonderwall, Otherside (Red Hot Chili Peppers, alltså) och Nirvanas About a Girl. Fast faaaan vad svår den sista var. Det är bara två ackord och ÄNDÅ var den helt klart svårast av de jag lärde mig.
Jag är väl konstig.
I alla fall. Nu får man bara hoppas att det sitter i. För OH så hett det är när tjejer lirar något instrument. Madre mia.
105607-460
Så här glad/galen blir jag när jag spelar. + det där hade jag på mig (dock gamla, konstiga bilder som ni får ha överseende med).

Kommentarer
Postat av: Emilié

Du har så rätt (:
Roligt med gitarr, ju! Lärde mig lite under musiken i gymnasiet, men sen så har jag inte utvecklat det så jag kan en låt -knappt! Haha =D
Men det vore skitkul att kunna. Ha en trevlig helg!

2007-11-30 @ 15:59:05
URL: http://sockerplast.blogg.se
Postat av: Master of the World

Ja, visst skulle man dö för att kunna riva av Holy diver eller något i den stilen? Jag har också försökt lära mig, har t. o. m. en elgitarr också :) Men det är svårt att komma långt när man lär sig själv :/ But I won't give up!

2007-11-30 @ 16:33:55
URL: http://ameow.blogg.se
Postat av: tilda

kul bild :D

2007-11-30 @ 17:46:56
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: caroline

tack så mycket .
jag skulle också vilja kunna spela gitarr ") häftigt.

2007-11-30 @ 19:51:52
URL: http://carolinkonraadsson.blogg.se
Postat av: Manda

åh, jag vill också kunna spela gitarr. eller vilket instrument som helst egentligen. sång är inte alltid så mycket att komma med, speciellt inte i en ensemble. *gnäll*

2007-12-03 @ 21:10:19
URL: http://juicebox.webblogg.se
Postat av: B

Å, finaste gladbilden! Vad glad jag blir. Jag vill också kunna spela.. Kanske kan man lära sig någon dag. Så länge läser jag böcker dock tror jag.. :-)

2007-12-14 @ 12:15:07
URL: http://www.bibliotekariens.blogg.se
Postat av: Belle

ja... jag är lite av en stalker när jag kolla igenom vad du skrivit men men... tänkte bara påpeka att jag är det :P

2008-11-22 @ 22:08:45
Postat av: Belle

när jag verifierade min tidigare kommentar ville datorna tt jag skulle skriva i bokstäver och siffror från en bild... det var "80 lutheran" det tyckte jag var roligt

2008-11-22 @ 22:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0