[]

image527

Jag försöker att inte tänka på det, har lyckats ganska bra tycker jag
men ändå
Ibland överraskar det mig, kommer över mig utan att jag är beredd,
på min vakt och det faller ocensurerat och hårt, verkligt igenom
in till mig, till min verklighet, intill mig,
Ett minne av en pojke
rusar upproriskt genom mitt sinnes korridorer,
klottrar med permanent marker,
ett envist "jag lämnar dig inte"

Han gav mig någonting fint en gång, en vacker gest; en gång, tusen
och precis som Salmans Aadam gråter jag diamanter,
diamanter är allt som är kvar av honom nu,
allt som förknippas med honom
och jag
ångrar intet.

Men jag har lidit nog nu,
låt mig glömma
Teet har stått framme över natten,
blivit gammalt men jag värmer på det igen och dricker klart,
(behaget i något välbekant vinner över ruset av någonting nytt och främmande)
Och natten då teet glömdes bort har varit full av virriga försök till logik,
och livet är inte logiskt eller rättvist,
men det har sina ögonblick

Låt mig glömma, förtränga
mörklockigt hår och solbruna, vana fingrar, stora ögon som mina, ser mer av mig än andra kan,
får
och poetiska ord som trillar över varma läppar på spanskaengelskasvenskafranska,
flämtandes flimrandes in i mitt internationella, förälskade öra -

Jag försöker att inte tänka på det. Har lyckats ganska bra, tycker jag,
men ändå, ibland, överraskar det mig.
Kommer över mig utan att jag är beredd.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nej men! Ååå! vad fint du skriver, söta du.

Postat av: Johanna

du är så jävla grym

2008-04-15 @ 23:53:59
URL: http://missg.blogg.se
Postat av: Johanni

vilken fransman skulle det annars vara? hahaha klart det var han. o han visste inte ens vem jag var, fast jag pratade jättemkt med honom för typ 1 år sen :/

sheena my dear, du är så jävla bra på att skriva!

2008-04-19 @ 22:49:44
URL: http://imeandmyselfblogg.se
Postat av: Rana

haha ja! allt är så underbart ytligt. och oavsett hur fint det djupa är så känner jag ändå att jag är såpass ytlig att jag behöver en dos av hills-nivå då och då. top model funkar också.

2008-04-22 @ 18:43:34
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0