Hur många gånger lever man? Har du läst min blogg, eller? BARA EN GÅNG.

Det, precis det, brukar jag säga till min bästa Johanna (och alla andra som står ut med att höra på) när vi blir på pickalurven på fester.
Ofta blir det en fin avslutning på ett komiskt pepptalk som, närapå ritualiskt, utförs vid varje sånt där "klä-upp-dig-och-skäm-ut-dig"-tillfälle. Inne på en toalett någonstans, där indiemusik ljuder i bakgrunden (om underbara Lajni är dj:n) och där allt doftar kärlek, glädje och tonår i största allmänhet.
image524
Ett sådant där, "nu ska vi få bättre självförtroende och göra vågademenändåförnuftiga saker"-snack, duvet.
Som mycket väl skulle kunna resultera i att jag beger mig barfota ut i någons trädgård mitt i natten, medan kalla februarivindar viner och tjälen äter sprider sig ända upp i mina tår,
eller tja, att jag ens går ut i den outfitten, "grandma-on-hooker" som jag kallar den. (farmors stora, tantiga kofta ovanför kortaste kjolen och glittrigaste toppen.)
Nu ska jag gå och lägga mig för jag börjar låta fett mycket som Khemiris Halim.



The Strokes - You Only Live Once

Kommentarer
Postat av: Johanni

You only live once! :) klockrent inlägg :P

2008-03-29 @ 14:33:22
URL: http://imeandmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0