Så säg det, och få det gjort. Det finns bara ett enda sätt att brinna upp

image525

gahaha you cutie tinkle queenie you! see... i called you cute i am nice!

Michelle och jag pratade om hur seg jag är på att svara på sms. Jag förklarade då att det är logiskt att man inte blir så jäkla pepp att svara på typ
"just det ja"
"mmm"
"msn kvinna!"
"ok c u later"
eller, varför inte, min och Michelles favorit,
"Die in a fire, whore".

Antingen har jag förjävligt bittra vänner, eller så är jag en jobbig person man vill bli av med. (förutom msn-sms:et då, som faktiskt visar att personen i fråga vill tala mer med mig. Konstigt nog.)

Fast jag har en del underbara sms också. Jag borde skaffa sms-bok, all denna wonderfulness får inte plats i mitt telefonminne:

28 sept 07, 21.38:
"Jag är för full för att viska. Är det ok att stöta på dina polare?"

8 sept 07, 20.08:
"Är inte *namn* här?" [På Grönan, Håkan hade precis börjat spela och jag fick fyllesamtal på min svarare. *Namn* var inte där och min vän blev sådär härligt rödvins-nedstämd. Eller kanske Pripps Blå-deppig. Men sen ryckte Håkan upp henne och det var underbart och sen föll regnet och jag åkte Slänggungorna nio gånger, gratis, för att biljettföräljaren såg ut som Jocke Berg och jag var bra på att flirta. Och vi falsksjöng "En Vän Med En Bil", runt, runt, runt i sensommarkvällen.]

10 feb 08, 0.07:
"Shit sheena. Jag har blivit full för första gången! Haha"

14 okt 07, 3.44:
"Jag dör christina. Verkligen.
Haha"

16 sept 07, 11.22:
"KEEP ON LIVING!" [Jag ringde till Grekland mitt i natten... tillräckligt många gånger för att väcka S. Han lät precis som jag kom ihåg honom. Ödmjuk trots att jag väckt honom. Först ord på mjuk grekiska, sedan lite mer vaksamt på vackert bruten engelska. Jag suckade och lade på: jag var feg då. Jag sms:ade dagen efter och sa förlåt. Han använde versaler i varje sms: "fortsätt leva" var det sista han skickade för jag svarade inte mer. Han var en fin pojke och jag gillade honom förr. men han är ingen pojke längre.]

29 sept 07, 11.57:
"Tjena. Har vi en mutual överenskommelse att inte snacka om igår?"

21 mar 08, 15.02:
"Även fjortisar har munnar..... Oh no he didnt! Yes he did!"

27 okt 07, 19.08:
"Can u come to paddington station?" [Londonäventyr: Paddington Station vid midnatt, läskiga män som ville ha kramar och god knows vad mer. Mysigt duggregn på en rusig huvudgata, smal, trendig tjej som hjälpte oss. Lät oss låna telefon, lät oss stå under vackert paraply. Nästan att vi hamnade i en bar någonstans men mitt sällskap var nykterist. Och vi sprang och sprang och sprang. Hoppade på en buss vid ett rödljus någonstans mitt i Londontrafiken. Trevlig busschaufför, det är olagligt faktiskt tekniskt sett, han kunde ha blivit av med jobbet. Vi föll ihop på ett säte, inga busskort, jag med min guldtiara. Skrattandes, utmattade, vid liv.]

21 okt 07, 14.12:
"Jag tror att han gillar dig"

Kommentarer
Postat av: Linnéa

dina kommentarer gör mig alltid så glad! och det här var rolig läsning. man borde verkligen samla alla fina sms man fått i en bok!

2008-03-25 @ 16:28:57
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Johanna

"Jag är för full för att viska. Är det ok att stöta på dina polare?"

HAHAHHAHAHA, tydligen var det det! ;)

2008-03-26 @ 11:01:48
URL: http://missg.blogg.se
Postat av: Kevin

haha jag vet den e grymm! jag vet faktist inte :p hehe

2008-03-26 @ 13:11:31
URL: http://www.sonude.blogg.se
Postat av: Sarah

men åh, vilken fin kommentar du lämnade på min blogg! Jag gick i samma klass som Kitten förra året, men hon bytte ju till parallell klassen i tvåan :) åh, jag som ibland känner att jag skriver och skriver men aldrig kommer fram till något och detsamma med kameran - tusen tack! puss söto

2008-03-27 @ 14:30:21
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Ida

Sv: Haha, långnäsa! :P
Men åh, gillar det sms:et från 28 sept, gulligt.

2008-03-28 @ 23:33:54
URL: http://missbadmouth.blogg.se
Postat av: Johanni

haha vissa sms måste man bara spara :) kommer aldrig glömma den första du skrivit. haha din min när du visade den för mig. åh gud vilken underbar kväll! :P

2008-03-29 @ 14:37:23
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: kajsa

Gråååååååt! jag skrev en lång och klok kommentar och så försvann allt. Döööö blogg.se döööö. Och brinn! Men tänk dig att jag var klok, sa aha.iga saker, visade min uppskattning för att jag fick läsa de roliga sakerna från ditt privatliv och att jag sedan avslöjade lite klicheéaktigt att jag funderar på att börja skriva ned vissa sms. För just nu får jag en hel del som är söta och ger pirr i magen. ^^

2008-04-01 @ 16:19:59
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Mariella

Haha, tja, Strokes, Cardigans, Beatles.. väldigt mycket mig för en månad sedan! Höhö, nej, men sånt är kul, det är rätt många som dissar sådana som oss har jag en känsla av. ;O

2008-04-01 @ 16:55:58
URL: http://strokes.blogg.se
Postat av: Tung

Hi Christina, yeah this would be great if you're gonna make your blog
bilingual! :)
I do not have time at the moment, because I am moving to another city 2 month ago and my way to work is now 1 hour every day. So if I am at home I am too tired for updating my blog. But in future I will try to do it! Thanks for your motivation! :)
What are you doing? Studying? School? Working?

2008-04-03 @ 09:28:46
URL: http://shonaworld.blogspot.com
Postat av: Rana

hej söt, var har du tagit vägen.

2008-04-09 @ 20:02:37
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0