Vampire Weekend


Igårkväll var jag och Liz på spelning. Vi såg Vampire Weekend. Det var en himlans fin spelning, på en student union och bara 500 i publiken. Jag och Liz stod på pallar, så vi var minst ett huvud högre än resten av publiken. Det var ju mysigt och så, eftersom man stod med ljus i ansiktet och bara, hade ögonkontakt med bandet. Ja jag vet, det är sådant som fjortisar alltid säger händer dem. Och så där. Men om jag var i ett band och stod på scenen och kikade ut på det upplysta folkhavet, och jag såg två tjejer sticka upp 20 centimeter över alla andra, så tror jag nog att jag skulle titta specifikt på just dem ibland.
Men.
Nog om det. Låtlistan:

De spelade en hel del nytt material, från skivan som släpps i januari. Måste säga att det inte var lika bra som deras gamla. Om ni har hört något på deras debutalbum så vet ni att det är jättepoppigt och peppigt. De nya låtarna var sega och långdragna. Lite besviken.
Här är några av inspelningarna jag gjorde. Vågade inte ta med mig kameran, så det är bara mobilkameran som använts.

Den här är okej för jag sjunger inte med. Den under är inte okej för jag sjunger med. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: bea

fusk! så jävla bra dom e!

2009-10-16 @ 12:10:20
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: ida

men åh. jag vill också bo i england och gå på vampire weekend-spelning.

2009-10-16 @ 19:37:16
URL: http://tjyvarochbanditer.blogg.se/
Postat av: Linnéa

haha, åh vad fint att ni stod på pallar! ja, jag var i London för ett tag sedan. Men jag såg inte filmen då. Jag såg den på datorn på det olagliga viset...Shhh!

2009-10-18 @ 11:01:54
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Vi är tre högskolestudenter på Södertörn Högskola. Just nu forskar vi om medieteknik och ämnet nätmobbning på bloggar. Vi skulle därför vara evigt tacksam om du skulle kunna vara med och deltaga i denna enkätundersökning.



Du kommer självklart få ta del utav resultatet.



Tack på förhand



Med Vänliga Hälsningar,

Anna Harrysson, Marcus Carlsson och Joakim Öquist.



För att komma till enkäten klicka på länken http://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=dHI2U2JnQTZxZ3FnMGNHOE4wUW1JVHc6MA

2009-10-18 @ 11:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0