Random


Precis just nu när jag skulle börja skriva om något helt annat ringde telefonen. Jag svarade, och det var alldeles tyst i säkert flera sekunder, alltså en längre tystnad än vad som krävs för att svara "Hej, det är...". Sedan hördes ett lite distat "Hallååå?" och jag visste direkt att det inte var någon jag kände.
"Isacson", upprepade jag.
"Vem har jag kommit till?"
"Isacson", sa jag igen.
"Då har jag kommit alldeles fel", sa personen, som lät ungefär som en långsam, lite virrig gammal man.
"Ojdå. Då får du nog försöka igen."
"Förlåt?"
"Du får nog försöka igen."
"Förlåt?"
"Du får försöka igen!"
"Jaa, det ska jag göra."
Tystnad.
"Hejdå", sa jag.
"Hejdå."

Medan jag skrev det här ringde det igen.
"Isacson."
"Då har jag kommit fel igen." Nu lät han inte lika uråldrig, men ändå ganska virrig och som om han var nära att ge upp.
"Vem är det du försöker ringa?"
"Jag försöker komma till Britt-Marie *efternamn*."
"Vill du att jag ska kolla i Gula Sidorna efter hennes nummer?"
"Näe, varför det?"
"Jomen så du kan ringa till Britt-Marie."
"Jamen jag tycker man ska kunna ringa hem utan att ringa fel", sa mannen och lät som om han var otroligt trött på livet. Han hade en sån där lite hes, raspig röst (not the sexy kind (inte den läskiga heller)).
"Då kan du väl bara prova en gång till, så får du se om du kommer rätt."
"Jag får göra det. Puss så länge."

Han har inte ringt tillbaka än, så kanske kom han fram till Britt-Marie till slut.


Jag har inte haft tid till att blogga :(
så här kommer en liten recap:

Måndag: ehh, tränade till mitt social science prov om politik... jaa, jag satt kvar i skolan i fyra timmar och pluggade. Jaa, jag tycker nästan att politik är kul. Jaa, jag är patetisk.
Tisdag: Jag och Soph var på Friskis&Svettis igen, kul! Soph glömde sitt kort hemma, så hon smet omärkligt förbi och tränade ändå. (Gissa om hon hade samvetskval över detta sedan.)
Onsdag (idag): Jag borde sitta och räkna matte, eftersom jag ligger sjukt långt efter. Och så kanske jag borde smsa Liz och fråga om spanskan igen. (Liz = talar spanska flytande och räddar alla på spanskalektionerna. Plus att hon är tv-junkie och snappar upp en massa onödiga fakta i serier typ CSI. "Visste du att om man kvävs till döds så spricker blodkärlen i ögonen så ögonen är alldeles röda av blod?")
Jag har i alla fall gjort lite av engelskaläxan (två haikudikter som gick, helt ärligt talat, på ungefär två minuter). Fast nu måste jag faktiskt också skriva ett "letter of complaint", och det lär ta en hel dag.
Men jag känner mig inte helt guilty för att jag inte gjort alla mina läxor, eftersom jag "slösat" tiden med att sova och träna. Och så ska jag träna nu ikväll också, himmel vad jag älskar att träna.

Egentligen var det meningen att jag skulle skriva en lista över mina favoritquotes, men jag måste nog göra mina läxor först. Måste bara säga att jag kände mig sjukt glad över att ha fått 550 "hits" på min blogg, tack vare Johanni och Johanna, vilka för övrigt är the queens of fashion blogging.
Nu ska jag dra och skriva klagobrev.
Oh, yay...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0