Det är fint att vara brusten.

Att upptäcka svek. Så ont det gör, så det värker! Upplysningen bultar, snabbare, fortare, bygger upp momentum och riktigt rusar upp i kroppen. Likt bubblor i läsk. Små raketer under vattnet som når ytan i explosion. Jag är arg. Jag är sviken.

Men det är ändå vackert. Fint. För där står jag ju, alldeles söndertrasad visst, med hjärtekross i handen och spruckna drömmar i ögonen. Det är något magiskt över mig.
Skimret. Brustenheten. Sveket. Smärtan. Ilskan. Insikten. Hjälplösheten.

Det är fint, det där, att vara brusten.


Kommentarer
Postat av: Markus

Allmän kurs, media & design.

Det blir nog kul :)

2009-08-06 @ 15:38:37
Postat av: bea

skriver väldigt bra du

2009-08-17 @ 10:07:35
URL: http://beatasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0