Mannen och lejonet

En gång såg jag en man med en lejonhund i Gamla Stan. Då blev jag fruktansvärt glad, för det såg ut så här förstår ni.

"It was an old man, in grey, saggy clothing, on a grey, saggy bicycle. A banana bunch hung across the parcel holder, two brown bananas on one side and two yellow on the other. Mounted onto the bike's front was a wooden box, and in it sat the biggest dog I've seen in my life. It looked like a big fuzzy lion, but rather than terrifying it had a look of calm on its face. There was a small dog on a leash on the opposite side of the road, which began to bark a sissy-bark as soon as it noticed the liondog. The orange beast yawned. The old man riding the bike sensed that the small dog was beginning to feel indignant, so in a kind effort to save its equanamity, the old man in grey clothes began making dog-like sounds. This pleased the small dog.
Yet again the liondog yawned."


Jag älskar människor. Och djur med självinsikt.

Kommentarer
Postat av: Markus

I'm in love with your blog.

2009-02-14 @ 14:28:42
Postat av: josefin

Jo, jag kan nog lova det nu, att det kommer nåt

sporadiskt inlägg då och då. du borde också blogga snart.

tack för din fina kommentar.

2009-02-15 @ 17:30:05
URL: http://joseifn.blogg.se/
Postat av: Markus

Vad nu? Skins, tv-serien? den bästa som finns? Och London? Vad avundsjuk jag blir :-(

Jag älskar England och engelsk kultur.

2009-02-16 @ 00:25:33
Postat av: Markus igen!

Klart jag har hört hadouken!

jag är kär i deras stil, tyvärr låter inte deras nya låtar lika bra :-(



Jag är arbetslös just nu, börjar förmodligen plugga igen i höst... Vad det blir vet jag inte än.



Haha, vadå gillar the Strokes "nästan" lika mycket som du? :-O

Tyvärr lyssnar ingen av mina kompisar på dom. Dom lyssnar inte ens på nåt jag lyssnar på över huvud taget. Dom är nog egentlingen inte ens mina kompisar heller! :-D

2009-02-17 @ 00:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0