slowly let go and move on to greater things

Jag sitter och lyssnar på jazz.
Tänker på att jag aldrig LYSSNAT på jazz förut. Det kanske har funnits i bakgrunden, men jag har aldrig valt att lyssna på det. Frivilligt.
Förrän nu, då. Jag råkade klicka på radiofunktionen på fjärrkontrollen. Sen råkade jag klicka mig vidare till en klassisk jazz-station. och nu kan jag inte sluta lyssna.

Jag sitter och lyssnar på jazz
och tänker att
så här kan jag ju inte ha det. I livet. Varför är jag så ung och ändå så gammal? Det är inte rättvist, och inte du heller, och jag vill inte mer. Jag har vuxit upp. Det är dags att lämna onödvändiga saker bakom sig. Slowly let go and move on to greater things, som jag skrev i akvarell på sista sidan i en Bröderna Hardy-bok.

Jag sitter och lyssnar på jazz
och tänker att allt händer av en anledning. Everything happens for a reason, som han sa till mig efter att allt vi gjort bara var jobbiga minnen
och det enda som hägrade i framtiden var ett smärtfritt farväl.

Kommentarer
Postat av: Fanny

fint

2009-05-11 @ 20:32:26
URL: http://magicmirror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0