Like a beggar



Sista året i gymnasiet fick vi i bildgruppen jobba på våra alldeles egna projekt. Här är en minidel av mitt. Det handlade om ord, och var väldigt svårförklarat kommer jag ihåg. Jag försökte väl stylta upp någon slags diskussion om "det skrivna ordet" hade en plats inom bildkonsten eller inte.
Tja. Vi var tvungna att tillverka ett minimum av 12 studioarbeten. Ett av mina var en Bröderna Hardy-bok (på 191 sidor) som jag gjorde så här med, på varenda sida. Klottrade över. Hade någon smart anledning, typ "förnya gammal, förlegad text" eller något sådant. Jag täckte över en text på svenska med texter på engelska. En ungdomsboksintrig från 60-talet täcktes av min egna, verkliga ungdomsintrig från 00-talet.
Känner att det låter alldeles för pretentiöst här. Det var det alltså inte. Känner bara att jag vill förklara the craziness, typ. Men ja. Den här sidan gillade jag extra mycket. Kanske får ni se fler sidor ur boken, eller tom fler delar ur projektet, senare. Kanske det kanske.

Kommentarer
Postat av: Johanna

wow! jättesmart! helt ärligt - det var riktigt coolt. jag gillar det!! okej jag anväder utropstecken mer än nödvändigt men allvarligt - det där var bra!

2009-09-24 @ 19:54:00
URL: http://johannacecilia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0