Bio och snö



Dagen började...
Här hade jag tänkt lägga till ett fint litet "bra", men det gör mig ledsen att behöva säga att så inte var fallet. Fallet var faktiskt som så att Alex ringde och väckte mig, med typ 30 signaler eller nåt. Ok, klockan var kanske 9, men
ändå
det är lov och jag vill gärna "sleep in" på mornarna.
Så jag mjukstartade morgonen i mjukisbyxor, en kopp äpple&kanelte och The Fashion Spot - och så var dagen räddad.
Vid två ungefär drog jag och Laj in till Vällingby (en liten parentes måste tilläggas här: jag går på en hållplats tidigare än Liney så jag sätter mig vid en ledig dubbelplats, lägger väskan [åh jag måste ha en ny väska!] på sätet bredvid så att Laj kan sitta bredvid mig. Och så är det så många personer som går på vid Åkermyntan så en tjej hinner före Laj, och då stannar hon bara och i princip förväntar av mig att jag ska flytta väskan. Oförskämdheten! Självcentrisismen!
Ja, jag tog bort väskan, och dear old Laj fick stå upp.)
Hursomhelst, vi skulle se The Devil Wears Prada, som jag har längtat efter den filmen! Jag har iofs inte läst boken, så det är säkert inte alls samma sak för mig som för alla som har gjort det, men jag måste säga att jag gillade filmen. Ok, i ärlighetens namn var det mest för klädernas skull - and not the acting. (Fast filmen är värd att se, om inte annat, så för Adrian Grenier eller vad han nu heter - ni vet han från Entourage. Ett ord: ögon!)
Och Laj var supersnäll som bjöd mig, världens bästa. :)

Efter filmen skulle vi ta bussen hem. Den var sen, inställd, you name it they were it, så vi fick vänta i eeevigheter innan vi lyckades armbåga oss på en fullastad liten 541:a. Förresten så träffade vi Maria and friends, trewligt trewligt.
Men nu är jag suuur för jag vaknade imorse så var det pyttelite snö som "föll från himlen men inte landade på marken", som Laj uttryckte det.
Och det var okej. Den snön räckte för mig.
Men neej då, när vi kommer ut från bion så ska det ju såklart se ut såhär

Plus att en lite halvläskig tant började prata med mig på bussen, om hur underbart bra Stockholms lokaltrafik fungerar (hon var sarkastisk). Jaa, haha, så stannade inte busschauffören vid en hållplats fast folk skulle av där, och så var han nära på att inte stanna på nästa heller men då skrek en arg man på honom att "Du får väl stanna nångång!". Det var ganska komiskt, hela bussen blev knäpptysta. Men bussen stannade iallafall.

Åååh herregud vad sammanhängande det här blir nu, för nu tänker jag prata om The Devil Wears Prada igen. Jag såg att Anne Hathaway hade nästan precis den frisyren jag gått och funderat på ett bra tag nu. Men jag vet inte hur Sheena skulle se ut i lugg - jag tror jag haft det i min gröna ungdom men det var disaster let me tell you. Fast den luggen var inte alls som den jag vill ha nu, för den blir längre på sidorna så att det liksom jämnar ut sig med resten av håret. Idk. Annars funtade jag på att skaffa lite lätt rockigt hår typ Juliette Lewis eller Chrissie Hynde.

Jag älskar verkligen Annes hår. Juliettes är kanske lite väl trashigt, men Chrissies är rätt coolt. Fast jag har ingen aning om hur mitt hår ska se ut för att jag inte ska se helt totalt hemsk ut. Det enda jag vet är att jag inte kan ha typ pojkfrisyr, eftersom mitt ansikte är å himla tjockt. Därför tvekar jag alltid i flera veckor innan jag klipper mig, för jag vet att jag kommer ångra mig om mitt ansikte framhävs.
Meh. Jag vet faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: ems

heej :D nu e ja här å stör igen :P haha
ja har oxå sett den filmen! å ja tyckte precis samma sak! men de blev att man knappt la märke till själva storyn för att kläderna va så sjukt snygga haha
å förresten när ska du träffa mig då unga dam?! jag sitter faktiskt här å saknar dig nu. ja kollade precis på napoleon dynamite. ja kunde inte sova så ja bestämde mig för att gå upp å kolla på den :P
men när har du tid?? har du tid för mig? du råkar ju ha ett liv, som ja inte har men iaf! om du finner tid så ring mig lr vad som helst!

2006-11-02 @ 09:46:09
Postat av: ems

å förresten på fredag morgon ska ja få sitta med i studion me ina under sändning av rock klassiker!! :D:D:D ja e så sjukt glad!! tjihoo fast ja e nervös..tänk om ja har sönder nåt lr gör nåt annat allmänt klantigt när ja e där inne..lr tänk om ja börjar skratta lr nysa lr hosta lr typ tappar nåt när de pratar! å förstår typ hela sändningen. aja anyway så e ja rädd haha

2006-11-02 @ 09:48:19
Postat av: Sheena

aow alltså guud va kul att sitta i studion! lyllos dig :D
du borde börja blogga du också, skulle säkert kunna bli väldigt intressant haha :P

2006-11-02 @ 13:08:31
URL: http://youonlyliveonce.blogg.se
Postat av: ems

hahaha om ja bloggade skulle ingen fatta va de handlade om..dessutom så fattar ja inte hur man gör haha! å så skulle bara min blogg typ bara handla om crap :P

2006-11-02 @ 17:52:59
Postat av: Maria

Haa vi sååg er ! :D o ja hans ögon är wonderbara!

2006-11-03 @ 16:41:01
Postat av: Linnea

aaow :) Hahah, jaa han på bussen var rolig x) åh du skulle vart ascool i Juliettes frissa, men anne-frippan är grymt fin också :>

2006-11-11 @ 15:38:45
URL: http://hellokitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0