Love me or hate me, that is the question

   
(Nashi har gått omkring och trallat på den låten hela dagen, för att förklara titeln ^^.)

Idag hade vi en svenskalektion, sedan var bilden inställd så vi slutade tidigare. Fast Linda, en ny tjej, kom till sin första dag i IB idag så vi höll henne sällskap lite. Sen följde hon med mig och Andrea på tunnelbanan, för Linda skulle till Liljeholmen till sin gamla skola och säga hej. Jag och Andrea drog till Gamla Stan för att ta lite bilder, vi är fotonördar like that.
Haha, jag hade inte min kamera med mig, så jag kidnappade Andreas ibland eller tvingade henne att ta meningslösa bilder.
Resultatet:
i. Goofar runt lite

ii. Julmarknad! 

iii. Tomtar

iv. Övrigt


Vi var där några timmar, Andrea fick mig att gå in i sånadära läskiga affärer med "alternativ" clothing eller något. En affär hade grottor, en annan var fylld av drakar i rotting (lifesize eller vad man nu ska kalla det), en annan var scifibokhandeln (de hade cutouts från Sagan om Ringen och Pirates of the Caribbean), och en hette typ CUM Clubwear.
.....
Haha.
Andrea köpte en väääldigt god candycane till mig, de var säkert handgjorda med tanke på hur mycket de kostade. Så vet jag inte hur det gick till, men det är så att hon gillar att prata engelska hela tiden, hon brukar göra det hemma så det är helt normalt för henne. Så pratar hon på engelska svarar jag på samma språk, right?
Det var i alla fall så vi började få blickar, för att vi hablade ingles. En italiensk kille började till och med ta kort på oss, tihi. Det var skoj.
Sedan skulle vi titta (ok, lukta) på lussebullar. Och Andrea och jag fick total blankout, vi bara, "Oh look! It's... ehh... it's...." och försäljaren sa, med världens mest svenska accent, "Dey are kalled lussekatter".
Och när vi köpte candycane:sen, pratade vi också engelska och hon som tog betalt var nog en som verkligen inte ville prata engelska, men sen så hade hon ett väldigt gulligt sätt att uttala på ändå så vi blev glada. Vi tror att hon sa något i stil med "They are very fragile", men det lät verkligen som något heeelt annat.

Meh. I fredags ringde Henning mig. Det var verkligen pinigt. För det första trodde jag någon busringde mig eller något. Sen tyckte jag rösten var en förställd Johannas, så jag spelade med lite. Fast jag hade ingen aning om vad hon pratade om, jag var ganska förvirrad och stod dessutom inne på Ica och försökte handla grönsaker. Efter en evighet sa han, "Du vet vem det är va?", med normal röst, och jag svarade att visst gjorde jag det (liar, liar). Sedan hörde jag Julia i bakgrunden säga "Henning, du är inte rolig", och förstod jag vem jag pratade med.
Seriöst. Två dryga minuter på telefon, i ett everydaysamtal med någon man inte har någon aning om identiteten på, det är ganska länge. För att inte säga fruktansvärt länge.

Huga. Imorgon har jag bara engelska, sen är jag free to go, wei! Men. Det råkar vara så att vi har nationellt prov i engelska i fem timmar!? -åhherregudjagkommerdö- vad jag har hört verkar inga andra gymnasieskolor ha dem, men jag vet inte, är det bara vi? För jag tror Siri yrade något om att "normalt sett brukar man inte göra dem förrän i trean", men att vi gör dem tidigare för att vi ska ha nationella betyg ifall vi failar IB, och då kan man inte vänta till trean.
Är det så eller virrar hon som vanligt? Är det någon som har nationella proven nu och i vår?

Åh förresten, Ems, ditt paraply ligger i min hall! Blev kvarglömt när vi såg den bästa filmen ever häromhelgen.
På tal om helger... oh my. Jag har suttit och pluggat svenskaengelskamatteengelskabiologisvenskaspanskaengelska (i den ordningen too), och missat en säkert totalt underbar tjejkväll hos Fridis med gänget. Hann bara träna två timmar i lördags, tio timmar förra veckan totalt (fast jag var sjuk, pretty damn good imo). Och måste verkligen dieta lite innan jul, inga crazy saker men bara lite mer strictness nu. Fast idag har inte varit bra, har ätit lite sallad i skolan och en polkagris i Gamla Stan, vilket varken är en bra balans eller ett bra intag alls. Fast jag drack ett glas Tropicana (nej, det är inte juice det är Tropicana. Savvy?) och en te (svart), så lite har jag allt fått i mig idag. Hungrig är jag inte heller.

Åh gud. Tvrösten i femman sa just "kyckling", och jag får kväljningar. I skolan idag var det nuggets och det luktade, ärligt talat, BAJS. När de slog upp dörrarna till matsalen var det som att stiga in i lagård. Nice.
Saken blir ju inte bättre av att jag sett hur man gör nuggets på Jamie Oliver heller.
Om man säger så här: programmet var för två-tre år sedan. Jag kommer fortfarande ihåg ingredienserna.

Oj just det, idag har jag fått reda på att Liz, Andrea och Nashi också är Harry Potter-nördar! Haha. Eller okej, jag har faktiskt växt ur det nu (äntligen). Men jag kommer nog ändå läsa den sjunde boken, det är faktiskt den sista och det är nostalgi så det ryker om det. Being the boknörd I am så var Harry en av de första "riktiga" böcker jag läste (Miranda och alla de där andra Kerstin Sundh-böckerna don't really count ya know, för att inte TALA om Tvillingarna, ahaha, right Jojo?) och fick mig intresserad av böcker in general. Så jag owe mycket till JK Rowling, eller nåt.
Nej nu slutar jag för min Swenglish is getting reeeally bad.

En seriös, allvarlig scottish man på SACO-mässan sa "Cheers!" till mig efter att ha fört ett seriöst, allvarligt samtal med mig!
Ahahahaha.

Cheers darls.


Kommentarer
Postat av: ems

ååh va mysigt att gå på julmarknad! de vill ja oxå göra
tack för påminnelsen om paraplyet ;) ja har undrat var de va :p å visst va filmen bäst?! me

2006-11-28 @ 15:14:20
Postat av: Johanni

right Sheena!! haha, ja älskar fortfarande tvillingarna jö :P:P:P d va bland de första för mig me:P:P
btw, ja låna faktiskt en av Friday i lördags hahahahahhahahhaha
love u

2006-11-28 @ 16:06:29
URL: http://imeandmyself.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej. Jag läste i en av dina tidigare bloggar att du var på H&M när Viktor&Rolf's kollektion släppte och att du inte fick tag på den hallonröda kjolen. Är du fortfarande intresserad av den? Jag fick nämligen tag på två stycken och säljer därför nu den ena. Jag fick också tag på två svarta toppar och säljer därför också nu den ena. Aldrig använda! Alla lappar sitter kvar.  Aja, spana in; http://www.tradera.com/auction/aid_36513676    och      http://www.tradera.com/auction/aid_36515466

2006-12-03 @ 16:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0