"my red turns all nose"

image255image256image253image250

(quote:et är från dear ol' nashi som har en förkylning på väg. ^^)


egentligen är jag sjukt upptagen just nu - jag har ett SO-prov imorgon och en stor theory of knowledge essay att lämna in, 1000-1600 ord ska den trilla in på. hua.

men det är just då som jag känner den största längtan efter att blogga också, så jag tänkte utnyttja tillfället.

dessutom känner jag mig krasslig, och mi padre ligger hemma med feber och halsfluss så jag antar att jag bara är sekunder ifrån smitta. det är alltid så, jag får alla möjliga virus som andra bär omkring på. världens sämsta immunförsvar hej! .____.

jag kom precis på att jag inte skrivit ett ynka litet ord om oscars. och är det nånting som sheena gillar så är det oscars. eller, okej, själva ceremonin är väl sisådär. ska erkännas att jag inte såg på den, alls.
men red carpet:en...!
det bästa, helt klart, med hela jippot.

nu blir det här jättekort men jag klämmer in några "woo"'s och "boo"'s.

sheena's woo's:
Clive Owen, OscarsPenelope Cruz, OscarsHelen Mirren, OscarsRinko Kikuchi, Oscars

1. clive owen i armani: jag älskar slagen, helt underbara. alla pratar om leo, men jag tycker clive var den avgjort bäst klädde mannen där.
2. penelope cruz i versace: penelope är naturligt söt och kan bära upp i princip vadsomhelst - jag skulle tycka hon såg bra ut i det mesta, ska erkännas. men den här kreationen kan vara nog så svår att bära rätt, och därför får hon plus i kanten för att hon lyckas.
3. helen mirren bär Christian Lacroix, och ser totalt underbar ut. det är så här amazing jag vill se ut om jag någonsin bliva stur.
4. rinku kikuchi i en charmig, kvinnlig totalt smashing chanel dress. loves it!

sheena's boo's:
Faye DunawayJennifer Hudson, OscarsPortia de Rossi, OscarsMeryl Streep p? Oscars
1. faye dunaway, i j. mendel. hon lyckas se ut som en bakelse även fast klänningen inte är så fasligt volymig av sig - en stor prestation och jag vet inte hur hon gör det, men hemskt är resultatet och jag hoppas hon inte gör om det. och what's up med allt det halvtransparenta? yuck, säger jag.
2. jennifer hudson, oscar de la renta. klänningen är det verkligen inget fel på, långt ifrån, men vad i helsike är up med the jacket?? pfft, snacka om att förstöra en outfit, girl.
3. portia de rossi, hon har på sig zac posen tror jag, men ser ni håret? våffellockigt? ja, det är tydligt att hennes storhetstid var med ally mcbeal, på 90-talet.
4. MERYL STREEP, (vad annars?) prada. seriöst. är man med i en film som djävulen bär prada får man faktiskt låtsas se ut som om man har en hunch om vad mode är. ughhh. halsbandet. :x

Kommentarer
Postat av: Sophie

jag kan inte komma on på min användare.Inget lösenord fungerar :( sådeså!

2007-03-07 @ 11:23:26
URL: http://sophink.blogg.se
Postat av: Sophie

haha, aa det var väldigt intressant ;)
nämen, taskig han är! :(
hoppas du har det bra.
OBS! din tur att uppdatera :D

2007-03-08 @ 17:32:00
URL: http://sophink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0