Next stop London, oh the second time around

105607-409
Nyss hemkommen från fyra hektiska dagar i London. Imorgon ska jag ta bilder på vad jag shoppat och ladda upp. Nu ska jag bara sitta här och hänga läpp över att jag är hemma igen.
Usch för Sverige ibland.
Jag tror inte det är bra för mig att vara i London, varje gång jag kommer dit blir jag kärare och kärare i staden. Pulsen för att använda ett alldeles för välanvänt svenskt ord. Jag tror jag hör hemma i en storstad. Där det händer saker. Man har butiker, tunnelbanor, bussar, caféer, folk,
liv,
runt hörnet, alldeles inpå,
ingen tryckande tystnad, inga tristesskantade sommarlov, ingen "alla-känner-alla"-vibb.
Om jag går ner till närbutiken kommer den inte vara proppfylld av hemska människor jag känner men önskar kunde försvinna.
Nej. Jag blir inte kvar i hatade, kära Hässelby länge till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0