Fashion quirks, konst, musik och bara allmän blogguppdatering.

Jag satt och filosoferade på tunnelbanan samtidigt som jag satte upp håret i en sådan där söt Lilla My-knut ni vet som alla indiekids har. (A jag vet, det är så alla går omkring men gillar man fashion quirks så gör man och även om det är/var en ganska uttjatad frisyr så är jag ensam i skolan [med undantag för en kille en dag nyligen] om att ha håret så. I alla fall... that wasn't my point.)
Kom fram till att
a) mitt hår är långt nog att tillåta mig se ut som Lykke Li men att några envisa tesar (som ska föreställa min lugg) inte samarbetar utan hänger 90-talistiskt runt mina öron. Hua.
b) IB School South inte är en särskilt modeintresserad skola (och de har inte heller samma underbara musiksmak som mig. Ni skulle bara höra vad de snackar illa om mig för att jag lyssnar på The Libertines).
c) konst är kul. Faktiskt. Nej, jag är inte bra på det och nej, jag tänker inte bli konstnär. Men jag ritade herr Doherty och en tjej i min arts-klass såg vem det var. (Vilket alltså betyder att det NÄSTAN var LITE likt, kanske.)

Jag verkar ha glömt bort hur man lägger in youtubeklipp så håll till godo med en länk:
http://youtube.com/watch?v=ix_cniD15fo
Jag blir halvt mobbad, hästar och havre nämns, och jag gör mitt fatala misstag att säga "Jag har typ gjort... sex teckningar [av Pete Doherty]" vilket tvunget måste låta som "Jag har typ gjort... sexteckningar."
Ja.
Enjoy or ignore.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0