rötter,

när jag går ut mitt i natten och ner till snabbköpet så hejar mannen i kassan alltid alltid på mig. han säger
"how are you tonight, swedish girl?"
och han frågar om jag mår bra när jag är trött,
och jag säger
"jag har tenta imorgon"
och han ler och nickar och säger,
"så du ska plugga hela natten? du vet var red bullen finns"
och jag blir så melankolisk
för att han vet vem jag är och hur jag mår och jag vill inte lämna det här,

jag vill hem men jag vill komma tillbaka,

jag har så himla mycket rötter överallt och trots att världen är min kruka så är den inte stor nog,
jag är rädd att min vikt kommer få den att krackelera,
kan någon bara omplantera mig någon större stans

jag vill inte vara så
utbredd

Kommentarer
Postat av: elin

åh så bra de var, saddest summer var himla fin.



och åh vad jag gillar din blogg!

2010-05-25 @ 19:05:50
URL: http://elska.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0